Communiceren met je klant

Goed, je praktijk stáát. Je hebt je ideale klant gekozen en aangescherpt, je webteksten geschreven en je aanbod bepaald.

Oké -en nu?

Nu moeten die klanten je dus gaan vinden. Want het loopt nog niet meteen storm zeg maar. Ze moeten je natuurlijk ergens tegenkomen, maar waar? En vooral: wat heb je nou precies te melden, en hoe doe je dat?

  • Je gaat aan de slag. Je post op social media, en er reageert ook echt wel eens iemand. Meestal zijn het vrienden en bekenden, dus klanten haal je er nog niet uit en je vraagt je af waar die ideale klanten zich schuilhouden. Hoe schrijf je nou posts die hen echt aanspreken en waardoor ze wél gaan reageren?
  • Je vraagt je af of het zin heeft om een nieuwsbrief te gaan sturen. En wat je dan moet schrijven… want waar moet je het elke keer weer over hebben? Elke maand, of zelfs elke week? Hoe zit zo’n blog in elkaar, hoe lang moet ‘ie zijn en waar moet hij over gaan om te zorgen dat je er echt volgers en uiteindelijk klanten uit krijgt? Als je weer eens een tijdje naar die knipperende cursor hebt zitten kijken, een paar alinea’s geprobeerd hebt en weer gedelete, stop je je pogingen.
  • Elke keer dat je iets wilt posten, loop je tegen diezelfde twijfel aan. Want alles is al gezegd. Jouw vakkennis is overal te vinden. En er zijn allemaal waanzinnig succesvolle vakgenoten met prachtige blogs en Instatijdlijnen die het veel beter over weten te brengen dan jij… wat heb jij nou nog toe te voegen? Dat helpt niet echt om iets op papier te krijgen.
  • Je moet er niet aan denken dat je ook nog teksten moet gaan schrijven voor presentaties (ieuw, op een podium), pitches voor netwerkbijeenkomsten, masterclasses of webinars… Voorlopig nog maar even niet aan denken, je hebt geen idee wat je daar dan weer in zou moeten melden en hoe je dat moet aanpakken.

Maar ja, je wilt wél die leuke klanten! Je hebt niet voor niks zo hard aan de basis van je praktijk gewerkt, laat ze nu maar komen… Je droomt van

  • contact met nieuwe klanten! Dat je trefzeker iets post op Facebook of Instagram, en dat het dan likes en reacties regent
  • een blog in een handomdraai. Niet piekeren waarover je moet schrijven, maar gewoon vol inspiratie gaan zitten, dat ding typen en versturen aan je mailinglijst, op je site of je socials. En dan uitkijken naar de leuke reacties die gaan komen
  • weten waar je over moet schrijven, omdat je weet dat jouw verhaal echt iets toevoegt
  • niet kunnen wachten tot je die volgende stap kunt doen en ook de inhoud van je webinar of presentatie op papier te zetten!

En dat kan. Ook als je denkt dat je helemaal niet kunt schrijven, of als je nu nog met zweet in je handen zit voor je een simpele Facebookpost de wereld in stuurt.

In de training ‘Communiceren met je klant’ gaan we vier keer twee uur samen aan de slag om jou te leren dansen met je klant. Om precies op te schrijven wat hem of haar aantrekt, met meer zelfverzekerdheid en met effect, ongeacht waar je je teksten post. We kijken overigens wel welk platform het beste bij jou en je klant past.
Je investeert €775 ex btw en daarvoor krijg je:

  • 4 online trainingssessies van 2 uur
  • elke week grondige opbouwende feedback op 2 teksten of video’s
  • korte duidelijke instructiefilmpjes als voorbereiding op de live online trainingssessies

De trainingsdagen zijn:

Start in november: 21 november, 28 november, 5 december en 12 december van 14-16u.

Start 21 november: Schrijf je hier meteen in voor de training

Moet je je eens voorstellen dat je deze training gevolgd hebt. Dan:

  • schrijf je gerichte posts voor jouw ideale klant, zonder enige twijfel of ze hem of haar wel aanspreken
  • gebruik je de handige glijbaan-structuur voor je blogs en nieuwsbriefteksten, je vindt in een handomdraai een onderwerp en dan staat je tekst ook snel op papier, week na week
  • ben je je bewust van wat jij toe te voegen hebt voor jouw ideale klant, en man wat scheelt dat! Je hoeft niet hard te schreeuwen om gehoord te worden, je hoeft alleen maar vanuit jezelf het juiste op te schrijven. Wat een verademing!
  • neem je vol vertrouwen de uitdaging van een nieuwe communicatievorm aan. Jouw verhaal staat, je hoeft het alleen maar te tweaken zodat het in een pitch of presentatie of welke andere vorm dan ook past

Start 21 november: Schrijf je hier meteen in voor de training