/Inspiratie/

Ik wist het niet, maar een artikel schrijven is net orchideeën kweken

By |2019-07-02T09:24:21+02:00juli 2nd, 2019|Geen categorie|

“Zet in één kolom de informatie die je in je artikel gaat verwerken. In de kolom ernaast noteer je dingen die je wél over je onderwerp weet, maar die niet in je artikel thuishoren”, zei ik tegen de deelnemers aan mijn workshop.   Ik stond voor een ongebruikelijke groep Meestal train ik coaches en trainers [...]

Mijn vader ligt in het ziekenhuis

By |2019-06-25T08:49:59+02:00juni 25th, 2019|Geen categorie|

De ziekte van Parkinson maakt het hem al langer moeilijk om verstaanbaar te praten, en nu hij herstelt van een operatie is dat nóg moeilijker geworden.   Ik zit naast zijn bed We kijken elkaar aan. Sommige dingen hoeven niet in woorden.   Andere dingen wél Dat hij niet doof is bijvoorbeeld, en niet dement [...]

Hoe graag lees jij een woordenboek?

By |2019-06-19T07:50:13+02:00juni 19th, 2019|Geen categorie|

Ha, je hebt het! Je weet waar je volgende blog over moet gaan. Over multitasken. Of over talentontwikkeling. Of stressreductie. Een prima onderwerp, dat past bij jouw boodschap en aansluit bij wat jouw beoogde lezer bezighoudt. Maar hoe begin je je blog? Het is best lastig om op gang te komen Die eerste regels, die [...]

We wurmen de vlag tussen de takken door

By |2019-06-16T10:34:15+02:00juni 16th, 2019|Geen categorie|

Het lukt niet om de vlag uit te hangen De boom in de voortuin, die nog maar een heel klein catalpaatje was toen we het huis kochten, spreidt inmiddels zijn takken over de hele tuin en reikt tot ver boven het dak. Toch móet die vlag naar buiten. Mijn jongste zoon roept me erbij en [...]

“​… schrijf je dan in voor mijn workshop…”​

By |2019-05-24T10:29:19+02:00mei 24th, 2019|Geen categorie|

"Schrijf je in voor mijn training". Hoe vaak lees je dat in social media posts, blogs, nieuwsbrieven van ondernemers? Hun aanbod is perfect afgestemd op hun beoogde klant. De tekst die je leest ook: die is geschreven op jou, of op iemand die op zijn minst veel met je gemeen heeft (anders zou je de [...]

Stop een beetje Jesus Christ Superstar in je blog

By |2019-05-08T09:39:26+02:00april 24th, 2019|Geen categorie|

Afgelopen paasperiode kwam hij natuurlijk weer voorbij op tv: Jesus Christ Superstar. Ik keek. En ineens zag ik wat een briljante les je uit die film kunt leren als je blogt of actief bent op social media. Bach en Webber Want dat verhaal, dat is al op duizend manieren verteld. Elke keer wist iemand weer [...]

Welke schoenen draagt jouw ideale klant? (en hoe je teksten er beter van worden als je dat weet)

By |2019-03-27T11:40:40+02:00april 2nd, 2019|Geen categorie|

De schoenen van Vincent Ze moeten nog ergens in de kast staan hier thuis, de schoenen van Vincent. Drie jaar geleden was hij mijn ideale klant. Hij droeg maat 44, lichtbruine iets puntige herenschoenen met een helderblauwe veter. Dat komt, Vincent was relaxed maar hip. En creatief natuurlijk. In zijn schoenen Die schoenen waren handig [...]

Elke dag 100 onderwerpen voor je blog

By |2019-03-27T11:44:45+02:00maart 7th, 2019|Geen categorie|

"Nu ik ermee bezig ben, zie ik de héle dag onderwerpen om over te bloggen!" Hij zegt het met een mengeling van irritatie en enthousiasme. Het laatste overheerst. Voor iemand die aan de blogtraining begon met de vraag 'Waar moet ik het dan elke keer over hebben??' is het best een gave ervaring om ineens [...]

Sneller schrijven? Schrijf dan maar even niet.

By |2019-03-27T13:02:38+02:00februari 28th, 2019|Geen categorie|

Eerst schrijven? Ik stond in dubio vanmorgen. Een hoop werk op mijn actielijst. Social media posts schrijven, een artikel schrijven voor een vakblad, coachings voorbereiden... maar ik móest ook naar de apotheek voor hooikoortspilletjes en boodschappen doen voor mijn ouders. Prioriteren is niet mijn sterkste kant. Vandaar het dubio. Tot ik bedacht wat ik altijd [...]

Tegen wie héb je het eigenlijk?

By |2019-03-27T13:06:56+02:00februari 19th, 2019|Geen categorie|

De fout die ik 20 jaar lang maakte Ruim twintig jaar had ik een goed lopende tekstschrijverspraktijk terwijl ik, weet ik nu, een flinke miskleun maakte in mijn profilering. Nou moet ik erbij zeggen dat je twintig jaar geleden nog nauwelijks internet had, en dat social media marketing nog niet bestond. Dat scheelt. Maar ook [...]

Inschrijven nieuwsbrief