Ik heb moeten leren om elke keer hetzelfde te herhalen
Toen ik net het roer had omgegooid in mijn bedrijf en schrijfcoach werd, gaf ik elke paar maanden een nieuwe training.
Ik ben reuze creatief en had steeds weer nieuwe ideeën, heerlijk! Dat creatieve hoofd is een fantastische eigenschap bij het schrijven. Maar het bleek in ondernemerschap níet zo lekker uit te pakken. Ik ging in zee met Veronique Prins als businesscoach en zij heeft me zo ver gekregen dat ik ging herhalen.
Blegh.
Elke maand dezelfde training, hetzelfde webinar, dezelfde opbouw.
En dat werkt fantastisch!
Wat ik nooit verwacht had, heb ik inmiddels ondervonden: elke keer hetzelfde doen levert écht steeds betere resultaten op. Op mijn maandelijkse blogwerkdag bijvoorbeeld had ik in het begin soms maar twee deelnemers, maar gaandeweg wisten steeds meer klanten hem te vinden en nu zitten we steady met een stuk of tien leuke ondernemers om tafel (op locatie en virtueel).
En wat ik nog leuker vind: mijn trainingen worden steeds beter omdat ik er steeds iets in aanscherp.
Dat merk ik sterk in de training Communiceren met je klant, die ik al zo’n anderhalf jaar elke maand geef: de inhoud is steeds rijker geworden door de ervaring die ik ermee heb opgedaan. Als je meedoet met deze training, kun je na afloop écht pakkend schrijven voor je ideale klant. Eindeloos veel onderwerpen verzinnen voor blogs en social media posts. Een blog zó opbouwen dat je lezer het in één ruk uit leest. En nog veel meer – deels doordat ik de training steeds meer heb ‘aangekleed’.
Zo blijft het voor mij leuk, en krijgen mijn deelnemers ook steeds meer waarde.
Toch ga ik het nu lekker anders doen
Het beproefde concept van Communiceren met je klant bestaat uit vier online sessies van elk twee uur, op de dinsdagen van een kalendermaand. Tussendoor schrijven de deelnemers hun blogs en social media posts en geef ik feedback (en zijzelf onderling ook, dat is ook een van de dingen die ik geleerd heb: optimaal gebruik maken van de kracht van de groep!).
Dat ijzeren format leidt ook weleens tot teleurstelling.
Want sommige mensen kunnen écht nooit op dinsdag.
Of ze vragen of ik het ook een keertje op locatie kan doen.
Daarom geef ik Communiceren met je klant in juli live op locatie, op woensdag!
Op woensdagmiddag 13 juli en woensdagmiddag 20 juli van 13-17u ga ik met een klein groepje coaches en therapeuten aan de slag. Live, in Leiderdorp.
Op dit moment zijn er pas twee stoelen verkocht, van de 6 die ik in de zaal heb staan. Dat komt: ik heb net besloten dat ik ‘m op locatie ga geven.
De inhoud is natuurlijk precies hetzelfde als in de online versie, dus je profiteert van al dat aanscherpen van de afgelopen anderhalf jaar én van de dynamiek van met een groep op locatie werken. Dus wil je meedoen? Meld je dan meteen aan!
Ik heb enorm veel zin in deze zomerse editie en ik verheug me op jouw deelname!
En in augustus doe ik ‘m natuurlijk gewoon weer volgens het beproefde ijzeren format. Op dinsdagmiddagen 9, 16, 23 en 30 augustus, live online via Zoom van 14-16u. Zo’n uitstapje uit het format moet niet te lang duren 😉
Geef een reactie