Begin juli was ik jarig. Mijn vriendin was op vakantie op dat moment, en vanaf haar vakantieadres vroeg ze wat voor cadeaus ik graag wilde hebben. Ik kreeg haar appje ’s avonds terwijl ik feedback zat te tikken op een hele stapel teksten, en appte terug ‘Tijd!’. Een week later vierde ik mijn verjaardag. Mijn vriendin haalde mijn moeder op, zodat ik een uur extra tijd had die dag. En ik kreeg een high tea met haar cadeau, op een later moment in te plannen.

En zo zaten we gisteren bij het theehuis in de Leidse Hout heerlijk in de schaduw met twee stellages vol heerlijkheden, eentje met hartige hapjes, eentje met zoet. Ik had er een paar uur voor vrij gemaakt. We hadden elkaar al lang niet meer rustig gesproken.

In die paar uur hoorde ik haar verhalen en luisterde zij naar de mijne.
Simpel.
Maar zó fijn!
Ze wilde gewoon alles horen wat er speelt. De heerlijke thee, de broodjes en de zoetigheden waren eigenlijk bijzaak. Tijd en aandacht, wat een cadeau!
Ik schoot ervan vol, dus. Zomaar midden op dat terras in het park.

En zo voelt jouw klant dat ook

Ik zie heel veel coaches en therapeuten hun best doen op hun content. Ze schrijven blogs vol inhoudelijke tips, social media posts waarin ze vertellen over hun nieuwste methodiek die je nu met korting kunt uitproberen: ze doen hun best op de cheesecake en de scones en, eerlijk is eerlijk, die zijn vaak ook heel lekker. De tips waardevol, de methodiek helpend.

Maar de klant die je probeert te bereiken, die heeft weinig oog voor die taartjes. Brownies, macarons en scones kun je op veel plekken kopen. Jouw inhoudelijke tips, met alle respect voor hoe waardevol ze zijn, kan je klant overal op internet vinden. Maar zij of hij, jouw lezer, gaat het om iets anders. Je lezer wil contact. Met jou. Je tijd en je aandacht.

Dus als jij je toekomstige klant wilt bereiken, máák dan contact! Besteed meer aandacht aan het gesprek bij de thee dan aan de sandwiches. Vertel verhalen over jouw leven, je ervaringen, je associaties. Laat blijken dat je oog hebt voor het leven van je klant, dat je snapt waar hij of zij mee zit en de impact die dat heeft. Zorg dat je klant zich gezien en gehoord voelt.

Echt, dat maakt het verschil.
Als je het heel goed doet, maak je ze aan het huilen 😉
Leren hoe je zulke goeie content schrijft? Doe dan mee met de training Communiceren met je klant, dan leer ik je dat.