Bloggers, don’t call to action!

Door |2019-09-12T08:51:34+02:00september 12th, 2019|Geen categorie|

Ondernemers tegen wil en dank Mijn coachklanten zijn niet alleen trainer of coach, ze zijn ook ondernemer. En dat betekent dat ze moeten verkopen, hoezeer ze daar vaak ook een hekel aan hebben. Dat weten ze. Dus zorgen ze voor een goede website. En gaan ze bloggen en posten op social media. En in die [...]

De denkfout achter ‘in mijn volgende blog…’

Door |2019-08-28T14:32:20+02:00september 5th, 2019|Geen categorie|

Je wilt je lezer een hoop vertellen in je blogs Je bent een specialist immers en je hebt heel wat kennis te delen met je lezers. En natuurlijk zit daar samenhang in. Dus wat doe je? Misschien schrijf je een blog waarin je alle aspecten van je boodschap belicht Dat is niet zo handig (tenzij [...]

Lig je lekker lui podcasts te luisteren, ben je ineens aan het bloggen

Door |2019-08-28T13:27:12+02:00augustus 29th, 2019|Geen categorie|

Deze zomer ben ik verslingerd geraakt aan podcasts Zakelijke natuurlijk, maar ook podcasts over andere onderwerpen die me boeien. Van persoonlijke ontwikkeling en emancipatie (bijvoorbeeld via het geweldige By the Book) via lekker eten (de NPO1-podcast van radio Mangiare) en lekker én verantwoord eten (Deliciously Ella) tot cultuur en geschiedenis. Op het moment geniet ik [...]

Ik wist het niet, maar een artikel schrijven is net orchideeën kweken

Door |2019-07-02T09:24:21+02:00juli 2nd, 2019|Geen categorie|

“Zet in één kolom de informatie die je in je artikel gaat verwerken. In de kolom ernaast noteer je dingen die je wél over je onderwerp weet, maar die niet in je artikel thuishoren”, zei ik tegen de deelnemers aan mijn workshop.   Ik stond voor een ongebruikelijke groep Meestal train ik coaches en trainers [...]

Mijn vader ligt in het ziekenhuis

Door |2019-06-25T08:49:59+02:00juni 25th, 2019|Geen categorie|

De ziekte van Parkinson maakt het hem al langer moeilijk om verstaanbaar te praten, en nu hij herstelt van een operatie is dat nóg moeilijker geworden.   Ik zit naast zijn bed We kijken elkaar aan. Sommige dingen hoeven niet in woorden.   Andere dingen wél Dat hij niet doof is bijvoorbeeld, en niet dement [...]

Hoe graag lees jij een woordenboek?

Door |2019-06-19T07:50:13+02:00juni 19th, 2019|Geen categorie|

Ha, je hebt het! Je weet waar je volgende blog over moet gaan. Over multitasken. Of over talentontwikkeling. Of stressreductie. Een prima onderwerp, dat past bij jouw boodschap en aansluit bij wat jouw beoogde lezer bezighoudt. Maar hoe begin je je blog? Het is best lastig om op gang te komen Die eerste regels, die [...]

We wurmen de vlag tussen de takken door

Door |2019-06-16T10:34:15+02:00juni 16th, 2019|Geen categorie|

Het lukt niet om de vlag uit te hangen De boom in de voortuin, die nog maar een heel klein catalpaatje was toen we het huis kochten, spreidt inmiddels zijn takken over de hele tuin en reikt tot ver boven het dak. Toch móet die vlag naar buiten. Mijn jongste zoon roept me erbij en [...]

“​… schrijf je dan in voor mijn workshop…”​

Door |2019-05-24T10:29:19+02:00mei 24th, 2019|Geen categorie|

"Schrijf je in voor mijn training". Hoe vaak lees je dat in social media posts, blogs, nieuwsbrieven van ondernemers? Hun aanbod is perfect afgestemd op hun beoogde klant. De tekst die je leest ook: die is geschreven op jou, of op iemand die op zijn minst veel met je gemeen heeft (anders zou je de [...]

Stop een beetje Jesus Christ Superstar in je blog

Door |2019-05-08T09:39:26+02:00april 24th, 2019|Geen categorie|

Afgelopen paasperiode kwam hij natuurlijk weer voorbij op tv: Jesus Christ Superstar. Ik keek. En ineens zag ik wat een briljante les je uit die film kunt leren als je blogt of actief bent op social media. Bach en Webber Want dat verhaal, dat is al op duizend manieren verteld. Elke keer wist iemand weer [...]

Welke schoenen draagt jouw ideale klant? (en hoe je teksten er beter van worden als je dat weet)

Door |2019-03-27T11:40:40+01:00april 2nd, 2019|Geen categorie|

De schoenen van Vincent Ze moeten nog ergens in de kast staan hier thuis, de schoenen van Vincent. Drie jaar geleden was hij mijn ideale klant. Hij droeg maat 44, lichtbruine iets puntige herenschoenen met een helderblauwe veter. Dat komt, Vincent was relaxed maar hip. En creatief natuurlijk. In zijn schoenen Die schoenen waren handig [...]

Inschrijven nieuwsbrief

Ga naar de bovenkant